יום שלישי, 27 באפריל 2010

תחרות הקופסא המגניבה

 בעקבות פרויקט "לצאת מהקופסא" יצאה לדרך תחרות הקופסא המגניבה (לינק לתחרות בסוף הפוסט). אני לא אמורה להשתתף בתחרות אולם רק המחשבה עליה גרמה לי להבין שבעצם הפטיש שלי בחיים, האהבה שלי, העיסוק שלי, ההיסטוריה שלי, מקור הפרנסה שלי ואפילו חיי האהבה שלי קשורים בקשר הדוק לקופסאות. בחרתי כמה קופסאות שאני אוהבת במיוחד וצילמתי אותן במק בוק, שגם הוא סוג של קופסא נחמדה.

בגיל 12 נסעתי עם אמא שלי וחברה ואמא שלי ללונדון לטיול בנות מצווה. ביקרנו במוזיאון הבריטי ואני נדלקתי על קופסת הפח הזאת בצורת מומיה. זו היתה התקופה שעוד שנאתי לקנות בגדים.



הקופסא השנייה היא קופסת עץ צבועה בעבודת יד שקיבלתי במתנה מחברתי טליה ליומולדת 15 או 16. היות ואנחנו חברות טובות כבר מגיל 10 אני תמיד חושבת שייגמרו לנו הרעיונות למתנות אך באופן מפתיע תמיד יש עוד ועוד . החיה שלמעלה אמורה להיות גדי, שזה המזל שלי. הקופסא שימשה במשך השנים כמחסן מתחלף למחקים, פתקים, גומיות לשיער וקונדומים. עכשיו היא ליד המיטה שלי ריקה ומחכה לדבר הבא שייכנס.


את הקופסא הזאת קניתי ביריד חוצות היוצר בירושלים, לא זוכרת בת כמה הייתי. אני זוכרת שהוקסמתי מהדוכנים ומכל הדברים היפים שמכרו שם, עוד לא ידעתי אז שאהיה מאיירת אבל ההתרגשות מהפוסטר הקטן הזה שמודבק על הקופסא זכורה לי היטב.


את הקופסא הזאת אני אוהבת במיוחד גם כי היא מדהימה וגם כי יש לה הסטוריה מצחיקה ונחמדה. יצר אותה מאנציקלופדיה (!!!) אלי פרמינגר שהוא חבר טוב ואמן, מאייר, מעצב, צייר ומוסיקאי. כחלק מפרויקט של חבר משותף, יותם, שביקש מאלי ליצור משהו מדבר אחר שפירק לצורך עבודה ללימודים. אני לא זוכרת את פרטי הפרויקט אבל באותה תקופה יצאתי עם יותם וביקשתי ממנו שייתן לי את הקופסא במתנה. זו ההזדמנות להודות לו שנתן לי את יצירת האמנות המדהימה הזאת. כעבור כמה שנים אלי הוא זה שבזכותו הכרתי אהוב חיי, ארנון, והקופסא שלו נמצאת בסלון ביתנו המשותף במקום של כבוד. (למי שלא הבין את הפיסקה אני אשלח תרשים כמו שיש ב"100 שנים של בדידות")



זו קופסת עוגיות שקניתי בבולגריה, כמובן רק בגלל האריזה).



בבולגריה גם קיבלתי הצעת נישואין.


אבל לא עם הקופסא הזו. :)

וזו קופסת פח שבחצי שנה האחרונה היתה בהתאם לאיור שעליה באמבטיה והיו בתוכה טבליות כביסה, ועכשיו היא הועברה ברילוקיישן למטבח. נאחל לה כולנו בהצלחה בתפקידה החדש.


האתר של אלי פרמינגר: ‎www.elipreminger.com
תחרות הקופסא המגניבה: http://www.facebook.com/event.php?eid=107169885982061&index=1

אין תגובות :

הוסף רשומת תגובה