יום ראשון, 18 באוגוסט 2013

זכרונות מאפריקה

התבקשתי לאייר ילד באפריקה
החלטתי להשתמש בטכניקה של הדפס לינוליאום


היות ואין לי מכבש דפוס בבית השתמשתי באמצעים שברשותי
(כף רגלי הימנית)


כמה ימים לפני כן, נסעתי לספריית בית אריאלה לקרוא קצת על אפריקה
במקרה מצאתי שם ספר הדפסים בולגרי! ועוד כמה ספרים מדהימים ביופיים.
דווקא אני, שאוהבת צבע, התחברתי מאוד לשחור וללבן. האתגר, הקונטרסט, ההחלטיות,
כל אלה ריגשו אותי מאוד. כמי שהרבה פעמים מתלבטת אהבתי את הסיטואציה של:
או שחור, או לבן! אין באמצע! ובלי חרטות...


היות ועשיתי את ההדפסים בבית על רצפת הבטון שבחצר לקח לי הרבה זמן להגיע לתוצאה רצויה
הנה שתי דוגמאות להדפסים "לא טובים" שיצאו לי:
על הראשון לא דרכתי כמו שצריך ובשני השתמשתי בצבע לא מתאים לדפוס.
בעיני לפעמים הפשלות האלה יותר מעניינות מהתוצאה המדויקת. והרי זה כל הכייף בהדפס ובעבודה ידנית, המקריות, ההפתעה...


 אך בכל זאת לא רציתי לקחת סיכון, לכן הלכתי להדפיס אצל מורתי המדהימה Liesbeth Afek
שלה יש מכבש דפוס בבית וגם צבע שחור משובח. מהולנד! בעצתה ובעצת חברתי ליאורה גרוסמן, המאיירת המופלאה, שיניתי את הקומפוזיציה של האיור והנה התוצאה.


מה דעתכם?
בסופו של דבר האיור לא פורסם
אולם אני הייתי באפריקה וחזרתי :)

תגובה 1 :